Online patiëntenportaal

MijnGezondheid.net: wat is het?

MijnGezondheid.nl is een patiëntenportaal waar je – op elk moment dat het jou uitkomt – je gezondheidszaken met je huisarts en apotheker kunt regelen. Via je account krijg je toegang tot een aantal makkelijke functies. Groepspraktijk Huizen heeft voor al haar patiënten al een account aangemaakt. Je hoeft het account alleen maar met behulp van DigiD te activeren.

Gezondheid.net / MedGemak

De MedGemak-app is een aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net.

Mijngezondheid.net

Via Medgemak regel je nog sneller je gezondheidszaken.

App MedGemak

MedGemak-app

De MedGemak-app is een aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net. Via Medgemak regel je nog sneller je gezondheidszaken. De app is heel gebruiksvriendelijk. Log één keer in op de MedGemak-app met uw DigiD en daarna makkelijk met een 5-cijferige pincode.

Hoe koppel ik de app MedGemak?

  • Stap 1: Zorg dat je toestel wordt ondersteund door de nieuwste software-update.
  • Stap 2: Download of update de MedGemak-app via de App Store of Google Play.
  • Stap 3: Open de app en kies voor ‘App koppelen met MijnGezondheid.net’, kies voor ‘Verder’, kies vervolgens voor ‘Voorwaarden accepteren’, wanneer je akkoord gaat met de gebruikersvoorwaarden. We raden je aan om de activatiecode automatisch op te halen door te kiezen voor ‘Activatiecode ophalen op MijnGezondheid.net’.
  • Stap 4: Log in met DigiD om de activatiecode op te halen en automatisch op te slaan in MedGemak.
  • Stap 5: Geef ter verificatie je geboortedatum in en klik op ‘App koppelen’.

Je account is nu gekoppeld en je kunt aan de slag met de app MedGemak!

Zie hieronder een instructievideo en bekijk de visuele weergave van het stappenplan.

Wat kan je ermee?

Plan zelf een afspraak in met je huisarts of apotheker en je ontvangt vierentwintig uur vóór je afspraak een herinnering. Indien nodig kun je tot die herinnering de afspraak verplaatsen of annuleren. Je kunt je afspraak ook direct aan je eigen agenda toevoegen.

Via MijnGezondheid.net:

  • kun je je benodigde medicijnen bestellen;
  • kun je de status van je bestelling volgen;
  • ontvang je een bericht zodra de medicatie in de apotheek klaarligt;
  • krijg je inzicht in de voorraad van je medicijnen bij de apotheek;
  • kun je je actuele medicatieoverzicht raadplegen; en
  • kun je de digitale informatiefolder over geneesmiddelen downloaden.

Voor meer informatie over medicijnen kun je terecht op KIJKsluiter. Daar vind je ongeveer 10.000 animatievideo’s waarin de belangrijkste informatie uit de bijsluiter van een medicijn in begrijpelijke spreektaal wordt uitgelegd.

Via MijnGezondheids.net kun je ook een vraag stellen aan je huisarts of hypotheker. Stuur eventueel een foto of document mee als bijlage. De huisarts beantwoordt binnen drie werkdagen je vraag of stuurt je relevante informatie. De verbinding met je huisarts is beveiligd. Hierdoor zijn de berichten die je stuurt veilig en worden deze niet verspreid.

Je kunt altijd en overal direct je medische gegevens raadplegen. Bekijk per onderwerp welke acties er zijn uitgevoerd en welke medicatie hierbij hoort. Je krijgt inzicht in je bijzonderheden en documenten, zoals brieven van je specialisten. Je krijgt inzicht in je laboratoriumuitslagen en metingen die zijn uitgevoerd, zoals van je bloeddruk, lengte en gewicht. Bekijk het actuele overzicht van je medicatie  (AMO). Je kunt zelf een medicatiepaspoort aanvragen en deze direct downloaden. Alle genoemde documenten kun je zelf printen.

De MedGemak-app is een aanvulling op het patiëntenportaal MijnGezondheid.net. Via MedGemak regel je nog sneller je gezondheidszaken. De app is heel gebruiksvriendelijk.

Log één keer in op de MedGemak-app met je DigiD en daarna makkelijk met een 5-cijferige pincode.

Bekijk je laboratoriumuitslagen, maak afspraken met je huisarts of apotheek, bestel herhaalmedicijnen en bekijk je medische gegevens.

Download de MedGemak-app in de app-stores.


Wat kan je ermee?

Helpdesk Digitale Zorg

Kom je er zelf niet helemaal uit om je account te activeren en kan je hierbij wat hulp gebruiken?

In dat geval kun je altijd met de Helpdesk Digitale Zorg bellen. Daar zitten ervaren servicemedewerkers voor je klaar om je goed en met veel geduld te helpen. 

Bel naar 085 130 45 75. Dan krijg je iemand aan de lijn voor al je technische en niet-medische vragen over de MedGemak-ap of MijnGezondheid.net. Of kijk op www.helpdeskdigitalezorg.nl.

Helpdesk Digitale Zorg